Johannas Stories

En blogg där jag ventilerar tankar och känslor från vardagen som ensamstående mamma men även berättelser som kan vara från verkligheten eller rent fiktiva. Välkomna!

Harmoni

Publicerad 2018-09-09 16:25:00 i Allmänt, dagbok, harmoni, helgmys,

Att som ensamstående mamma på heltid försöka få till det där med harmoni i sitt liv är en utmaning. Men denna veckan trots mycket på arbetet som vart tungt och smärtor i benen så har det på något sett känts som att merparten ändå har varit med något inre lugn. Väldigt skönt och jag vill så gärna försöka hålla kvar detta lugn. Att kunna andas och ha tålamod och bara känna att vardagen flyter på, att försöka minska på den inre stressen att hinna allt som skall göras innan det ens skulle ha gjorts...
Det märks även på barnen att jag har haft ett större lugn denna veckan, mindre trots och mindre gnäll och bråk. Vi har haft en väldigt mysig vecka. Barnen började på barndans i veckan och i helgen har vi vart på Leos lekland och vart hemma spelat, målat och lekt. Kvalitetstid!
 
Så klart vi även var och röstade idag! =) Men prinsessan har ont i magen och ville inte alls gå ut, så blev bara en snabb sväng och vabb imorgon, får hoppas det var tillfälligt och inte blir något mer av det nu.
 
Skall försöka fortsätta min harmoniska vecka nu med mina älsklingar och lite lek innan det är dags för kvällsmat och natting om några timmar.
 
Hoppas att ni haft en härlig helg ni också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna

En ensamstående tvåbarnsmamma, som jobbar heltid och tar hand om mina barn på heltid. Jag har en tuff bakgrund som har format mig till den jag är idag.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela